суббота, 7 декабря 2024 г.

 7.12.24.   English for Business Chapter 15 Lesson 3


Vocabulary
Learning about the "4 Ps"
Learn about the four key factors of any marketing strategy.
the marketing mix - 4P: 

Product (Includes all aspects related to product development, design, quality, and features.)

Price (Includes pricing strategies, discounts, and promotional offers.)

Place (Includes selection of retail locations, logistics, e-commerce, and delivery methods.)

Promotion (Includes advertising, PR, direct marketing, sales promotions, and personal selling.)

Marketing mix is a concept in marketing that includes the main elements defining the strategy of promoting a product or service in the market. It is also known as the "4P" by the names of the four key components that form the basis of the marketing strategy.

----------------------------------------------------------------

PR (Public Relations) is a part of the marketing mix that involves managing public opinion about a company, brand, or product.

Key functions of PR:

Reputation management: Creating and maintaining a positive image of the company in the eyes of the public.

Media relations: Establishing and maintaining relationships with journalists and media outlets to spread positive information about the company.

Public communication: Organizing events, press conferences, participating in exhibitions, and social campaigns.

Crisis management: Developing and implementing strategies to handle crisis situations and minimize negative impacts on the company's reputation.

Internal communications: Creating and maintaining effective communication within the company to ensure employees are informed about the company's mission and goals.

Examples of PR activities:

  • Press releases

  • Press conferences

  • Media interviews

  • Social campaigns and actions

  • Charity events

PR plays a crucial role in creating and maintaining a positive image of the company, which in turn helps increase customer loyalty and improve business reputation.

-------------------------------------------------
Virtually all companies use the marketing mix when creating marketing strategies.Практически все компании используют маркетинговый набор при разработке стратегий маркетинга.

Virtually -пратичеки, буквально
Before launching a new product companies will analyze various factors to ensure its success when released in Target markets .These factors are called the marketing mix. 
Перед запуском нового продукта компании будут анализировать различные факторы, чтобы обеспечить его успех, когда выпущены на целевых рынках Эти факторы называются маркетинговый набор
to ensure - чтобы обеспечить
Target markets - целевые рынки
What is "the marketing mix"?= 
the elements that companies assess to successfully market their products Элементы, которые компании оценивают для успешного продвижения своей продукции

Listen to Sylvie Helm, marketing manager at TechCzar, talk about the marketing mix for her company’s new product. Which of the "4 Ps" does she mention?=
product, price, place and promotion

Our new digital recording app, Live Mic, is just three months from launch. To prepare for it to go to market, we need to organize our marketing plans in order to achieve maximum results. To help with this, I've leaned n the traditional marketing mix model and will be focusing on product, price, place, and promotion when creating our strategies.

Наше новое приложение для цифровой записи, Live Mic, будет запущено через три месяца. Чтобы подготовить его к выходу на рынок, нам нужно организовать наши маркетинговые планы для достижения максимальных результатов. Для этого я опирался на традиционную модель маркетинг-микса и буду сосредоточен на продукте, цене, месте и продвижении при создании наших стратегий.
-----------------------------------------
To run a successful campaign, it's important to have a deep understanding of what we're selling. We all need to know how Live Mic meets our customers' needs and also how it differs from our competitors' offerings
Для проведения успешной кампании важно иметь глубокое понимание того, что мы продаем. Нам всем необходимо знать, как Live Mic удовлетворяет потребности наших клиентов и чем он отличается от предложений наших конкурентов.
Sylvie is referring to "product". True Understanding "product" can help companies decide whether customers will find it appealing and how it might perform. 
Понимание "продукта" может помочь компаниям решить, будут ли клиенты находить его привлекательным и как он может функционировать.

appealing - привлекательный, аппеляция
product features - характеристики, функции продуктов
You need to be aware of product features before you decide on marketing strategies.Вам нужно знать особенности продукта, прежде чем вы решите маркетинговые стратегии.
Listen to the next part of the meeting. Which of the "Ps" is Sylvie referring to? =  price
Understanding "price" can help companies support product positioning and achieve profitability.
Понимание "цены" может помочь компаниям поддерживать позиционирование продуктов и достичь прибыльности.

We've joined forces with the finance team to decide on the paid and unpaid features of our product. As we're launching into a very competitive market, it's crucial that we make sure we don't charge too much.

Мы объединили усилия с финансовой командой, чтобы определить платные и бесплатные функции нашего продукта. Поскольку мы выходим на очень конкурентный рынок, крайне важно, чтобы мы не взимали слишком высокую плату.

it's crucial - крайне важн

profitability - прибыльность

charge -плата, сбор
When setting the price, you need to consider the income of your target audience. При установлении цены необходимо учитывать доходы целевой аудитории.
 income -доход, прибыль
 to consider the income- учитывать доход
 outlets - торговые точки
Product is what you're trying to sell. Price is how much you charge for it.

Listen to the next part of the meeting and answer true or false -Understanding "place" and showcasing your product in the right outlets is crucial to its success.
Понимание "место" и демонстрация вашего продукта в правильных точках имеет решающее значение для его успеха.

We also need to make some decisions on where we want to showcase our product. The most obvious option, in my opinion, would be to make it available in App Stores on all mobile devices.

Нам также нужно принять некоторые решения о том, где мы хотим демонстрировать наш продукт. Самым очевидным вариантом, на мой взгляд, было бы сделать его доступным в магазинах приложений на всех мобильных устройствах.

showcase- показать, демонстрировать

in app stores - в магазиназ приложений

Магазины приложений (app stores) — это онлайн-платформы, на которых пользователи могут загружать и устанавливать различные приложения на свои мобильные устройства или компьютеры. Примеры таких магазинов включают:

  • Apple App Store для устройств iOS (iPhone, iPad)

  • Google Play Store для устройств Android

  • Microsoft Store для устройств на базе Windows

It's important to make sure the place is appropriate for the product.Важно убедиться, что место подходит для продукта.

Listen to the final part of the meeting and complete the sentence.: 
Sylvie is talking about promotion.

Finally, we need to discuss how we want to showcase our product. We want to demonstrate to customers that Live Mic is the premium product for digital recording. I believe getting some social media influencers to advertise it would benefit us with a younger audience.

Наконец, нам нужно обсудить, как мы хотим демонстрировать наш продукт. Мы хотим показать клиентам, что Live Mic является премиальным продуктом для цифровой записи. Я считаю, что привлечение некоторых влиятельных лиц в социальных сетях для рекламы принесет нам пользу среди более молодой аудитории.

Understanding "promotion" helps companies make the right decisions on advertising throughout the marketing process.
You can showcase your product through effective promotion.
We chose app stores as the place to display our product and asked influencers to help with the promotion of our app.

English for Business Chapter 15 Lesson 3

  1. appealing - привлекательный, аппеляция

  2. app stores - магазины приложений

  3. Crisis management - кризисный менеджмент

  4. ensure - обеспечивать

  5. features - особенности, функции

  6. Internal communications - внутренние коммуникации

  7. leaned on - опирался на

  8. Marketing mix - маркетинг-микс

  9. media relations - взаимодействие со СМИ

  10. product - продукт

  11. product features - характеристики продукта

  12. profitability - прибыльность

  13. promotion - продвижение

  14. Public communication - коммуникация с общественностью

  15. PR (Public Relations) - связи с общественностью

  16. Reputation management - управление репутацией

  17. showcase - демонстрировать, показывать

  18. target markets - целевые рынки

  19. Virtually - практически, буквально




































Комментариев нет:

Отправить комментарий

Не старей! Просто не допускай этих 7 вещей | Микулин https://www.youtube.com/watch?v=nf0oy0EKq0Q Человеческое тело - это система, а не случа...