2.12.24 English for Business Chapter 14 Lesson 1 Sales
Initial (первичный,начальный) stagesTalking about research and ideas
Ellie and Alex work in the marketing department of a record label. They are developing a marketing strategy for a new rock band called "The Matching Lighters".
Listen to an extract from their meeting with the band manager, Lolly.
Ellie: So, the concept we were going for was sort of 90s rock band.
Alex: I like it. I love the 90s!
Ellie: We've already done some market research, and it seems that people would be really happy to hear a new band like "The Matching Lighters".
Мы уже провели исследование рынка, и кажется, что люди будут очень рады услышать новую группу вроде "The Matching Lighters".
Alex: Great! And what was the methodology behind the market research?Отлично! И какая методология была за исследованием рынка?
Ellie: Basically, we drafted (подготовили,разработали) some questionnaires which we then sent to users on social media as part of a bigger survey.
По существу, мы составили несколько анкет, которые затем отправляли пользователям в социальных сетях как часть более крупного обследования.Alex: That's smart. Did we get a good response rate?
Ellie: Yes, we did. The feedback was quite positive, which gives us a solid foundation to move forward.
Alex: Awesome! What's our next step?
Ellie: We'll need to develop a promotional campaign, including social media posts, videos, and maybe even some live stream events to engage the audience.
Alex: Sounds like a plan. Let's get started!
-------------------------------------------------------
a concept - понятие
"A concept" — это идея или план, который служит основой для чего-то. Это может быть абстрактное представление или мысль, которая используется для объяснения, создания или разработки чего-либо. We believe that your concept will be a great success.
At the end of the meeting, you'll be asked to complete a short questionnaire.
a survey- questionnaire
Questionnaire — это конкретный инструмент или документ, содержащий вопросы, используемый в процессе опроса.
The follow-up meeting
Ellie and Alex, the marketing executives at the record label, decided to meet up again to discuss a more detailed strategy for "The Matching Lighters". Listen to the extracts from their follow-up meeting and answer the questions.New Words and Phrases from English for Business Chapter 14 Lesson 1
Initial (первичный, начальный) stages - Начальные этапы
Talking about research and ideas - Обсуждение исследований и идей
Concept - Понятие, идея
"The concept we were going for was sort of 90s rock band." — "Концепция, которую мы выбрали, была в стиле рок-групп 90-х."
Market research - Исследования рынка
"We've already done some market research." — "Мы уже провели исследование рынка."
Methodology - Методология
"What was the methodology behind the market research?" — "Какая методология лежала в основе исследования рынка?"
Draft (подготовить, разработать) - Составить, подготовить
"We drafted some questionnaires." — "Мы подготовили несколько анкет."
Questionnaire - Анкета, вопросник
"We then sent the questionnaires to users on social media." — "Затем мы отправили анкеты пользователям в социальных сетях."
Response rate - Уровень отклика
"Did we get a good response rate?" — "У нас был хороший уровень отклика?"
Feedback - Отзыв, обратная связь
"The feedback was quite positive." — "Отзывы были довольно положительные."
Promotional campaign - Рекламная кампания
"We'll need to develop a promotional campaign." — "Нам нужно разработать рекламную кампанию."
Social media posts - Публикации в социальных сетях
Live stream events - Прямые трансляции, стримы
Focus group - Фокус-группа
"We'd like to get a focus group to test and evaluate the new concept." — "Мы хотели бы собрать фокус-группу для тестирования и оценки новой концепции."
Demand - Спрос
"See if there's high demand for such artists." — "Узнать, есть ли большой спрос на таких артистов."
Adjustments - Коррективы
"We'll be able to make adjustments based on the data from the focus groups." — "Мы сможем внести коррективы на основе данных от фокус-групп."
Sales forecast - Прогноз продаж
"Our sales forecast is very optimistic!" — "Наш прогноз продаж очень оптимистичен!"
Crucial (важный, решающий) - Важный, решающий
"Market research is crucial in developing a valuable product." — "Изучение рынка имеет решающее значение для разработки ценного продукта."
Extensive (обширный, масштабный) - Обширный, масштабный
"We need to conduct extensive market research." — "Нам нужно провести обширное исследование рынка."
Randomly (случайным образом, наугад) - Случайным образом, наугад
"A group of randomly selected people who evaluate a product or concept is called a focus group." — "Группа случайным образом выбранных людей, которые оценивают продукт или концепцию, называется фокус-группой."
Комментариев нет:
Отправить комментарий