понедельник, 2 декабря 2024 г.

 2.12.24 English for Business Chapter 14 Lesson 1 Sales

Initial (первичный,начальный) stages
Talking about research and ideas 
Начальные этапы Обсуждение исследований и идей
Listen! 
Ellie and Alex work in the marketing department of a record label. They are developing a marketing strategy for a new rock band called "The Matching Lighters". 
Элли и Алекс работают в маркетинговом отделе звукозаписывающего лейбла. Они разрабатывают маркетинговую стратегию для новой рок-группы под названием "The Matching Lighters".
Listen to an extract from their meeting with the band manager, Lolly. 
-------------------------------------------------------

Ellie: So, the concept we were going for was sort of 90s rock band.

Alex: I like it. I love the 90s!

Ellie: We've already done some market research, and it seems that people would be really happy to hear a new band like "The Matching Lighters".

Мы уже провели исследование рынка, и кажется, что люди будут очень рады услышать новую группу вроде "The Matching Lighters".

Alex: Great! And what was the methodology behind the market research?Отлично! И какая методология была за исследованием рынка?

Ellie: Basically, we drafted (подготовили,разработали) some questionnaires which we then sent to users on social media as part of a bigger survey. 

По существу, мы составили несколько анкет, которые затем отправляли пользователям в социальных сетях как часть более крупного обследования.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alex: That's smart. Did we get a good response rate?

Ellie: Yes, we did. The feedback was quite positive, which gives us a solid foundation to move forward.

Alex: Awesome! What's our next step?

Ellie: We'll need to develop a promotional campaign, including social media posts, videos, and maybe even some live stream events to engage the audience.

Alex: Sounds like a plan. Let's get started!

-------------------------------------------------------

Which department do Ellie and Alex work in? = the marketing department
Why did Ellie and Alex meet up with the band manager, Lolly? =
to discuss the marketing strategy
a conceptпонятие
We think that this new concept will be popular among our users.
We would like to exploit the concept of a 90s rock band
"An idea" could be another word for "a concept - True

"A concept" — это идея или план, который служит основой для чего-то. Это может быть абстрактное представление или мысль, которая используется для объяснения, создания или разработки чего-либо. We believe that your concept will be a great success.

market research- исследования рынка
We need to do market research before we launch the new product.
Why would a company do "market research"?=
to get their customers' opinions on a new product

According to our market research, the product is going to do really well.a questionnaire - анкета, вопросник
We've created a questionnaire as a part of our survey.
What's the purpose of a "questionnaire"? = 
to obtain valuable information from users

At the end of the meeting, you'll be asked to complete a short questionnaire.
a survey- questionnaire 
опрос, анкета
Survey — это весь процесс исследования, включающий в себя различные методы и инструменты, такие как анкеты, интервью и т. д.
Questionnaire — это конкретный инструмент или документ, содержащий вопросы, используемый в процессе опроса.
Questionnaires are just one part of our survey.
Many companies conduct surveys in order to collect information from customers Многие компании проводят опросы для сбора информации от клиентов
Surveys" are used to gather and analyse data from users.
conduct- проводить, осуществлять, поведение
You'll be asked to answer a few questions as a part of our survey. Вам будет предложено ответить на несколько вопросов в рамках нашего опроса.

The follow-up meeting

Ellie and Alex, the marketing executives at the record label, decided to meet up again to discuss a more detailed strategy for "The Matching Lighters". Listen to the extracts from their follow-up meeting and answer the questions.
a focus group - Фокус-группы являются мощным инструментом для сбора качественной информации и могут дополнять другие методы исследования, такие как анкеты и опросы.                                                Состав группы: Обычно состоит из 6-12 участников.Модератор: Направляет и координирует обсуждение, задавая вопросы и поддерживая диалог. Продолжительность: Около 1-2 часов.Запись данных: Дискуссия часто записывается на видео или аудио для последующего анализа.                                                                               We'd like to get a focus group to test and evaluate the new concept. Мы хотели бы, чтобы фокус-группа протестировала и оценила новую концепцию. Why does the company get "a focus group" to test their concept? =    They want to make sure the product will do well on the market.                            I love the 90s concert but I think it'd be great to bring in a focus group to see if there's high demand for such artists. Мне нравятся концерты 90-х, но я думаю, было бы здорово собрать фокус-группу, чтобы посмотреть, есть ли спрос на таких артистов.                                                                                                       demand - спрос                                                                                                                          We'll be able to make adjustments based on the data from the focus groups.                                                                                                   adjustments - коррективы                                                                                                      a sales forecast- прогноз продаж    Our sales forecast is very optimistic! This quarter, we're going to sell more than ever before!                                 I've just had a look at our sales forecast for next year and if everything goes well we are going to sell a lot of albums a very soon. Я только что посмотрел наш прогноз продаж на следующий год, и если все пойдет хорошо, мы очень скоро продадим много альбомов.                                                                                                                  A "sales forecast" refers to something that happened in the past.-False-A "sales forecast" refers to the sales in the future. According to our sales forecast, we're looking at an improvement in the next quarter. I love it when my team comes up with new concepts.                                                 Market research is crucial in developing a valuable product. Изучение рынка имеет решающее значение для разработки ценного продукта.  crucial  - важный, ответственный, решающий    We need to conduct extensive market research. Нам нужно провести обширное исследование рынка. extensive - обширные,масштабные, большие,..We'll bring in a focus group as a part of our research.                                                                            Randomly — это наречие, означающее "случайным образом" или "наугад". Оно описывает действия или события, происходящие без какой-либо предсказуемой системы .A group of randomly selected people who evaluate a product or concept is called a focus group.                                                                                                              I was called to participate in a focus group.                                                    My company is doing market research for a new product. I had to complete a very long questionnaire about my taste in music.  You're going to participate in a survey. According to our sales forecast, we're looking at an improvement in sales in the next quarter. According to our sales forecast, our performance will decrease next year.
Market research is crucial in developing a valuable product.Изучение рынка имеет решающее значение для разработки ценного продукта.

New Words and Phrases from English for Business Chapter 14 Lesson 1

  1. Initial (первичный, начальный) stages - Начальные этапы

  2. Talking about research and ideas - Обсуждение исследований и идей

  3. Concept - Понятие, идея

    • "The concept we were going for was sort of 90s rock band." — "Концепция, которую мы выбрали, была в стиле рок-групп 90-х."

  4. Market research - Исследования рынка

    • "We've already done some market research." — "Мы уже провели исследование рынка."

  5. Methodology - Методология

    • "What was the methodology behind the market research?" — "Какая методология лежала в основе исследования рынка?"

  6. Draft (подготовить, разработать) - Составить, подготовить

    • "We drafted some questionnaires." — "Мы подготовили несколько анкет."

  7. Questionnaire - Анкета, вопросник

    • "We then sent the questionnaires to users on social media." — "Затем мы отправили анкеты пользователям в социальных сетях."

  8. Response rate - Уровень отклика

    • "Did we get a good response rate?" — "У нас был хороший уровень отклика?"

  9. Feedback - Отзыв, обратная связь

    • "The feedback was quite positive." — "Отзывы были довольно положительные."

  10. Promotional campaign - Рекламная кампания

    • "We'll need to develop a promotional campaign." — "Нам нужно разработать рекламную кампанию."

  11. Social media posts - Публикации в социальных сетях

  12. Live stream events - Прямые трансляции, стримы

  13. Focus group - Фокус-группа

    • "We'd like to get a focus group to test and evaluate the new concept." — "Мы хотели бы собрать фокус-группу для тестирования и оценки новой концепции."

  14. Demand - Спрос

    • "See if there's high demand for such artists." — "Узнать, есть ли большой спрос на таких артистов."

  15. Adjustments - Коррективы

    • "We'll be able to make adjustments based on the data from the focus groups." — "Мы сможем внести коррективы на основе данных от фокус-групп."

  16. Sales forecast - Прогноз продаж

    • "Our sales forecast is very optimistic!" — "Наш прогноз продаж очень оптимистичен!"

  17. Crucial (важный, решающий) - Важный, решающий

    • "Market research is crucial in developing a valuable product." — "Изучение рынка имеет решающее значение для разработки ценного продукта."

  18. Extensive (обширный, масштабный) - Обширный, масштабный

    • "We need to conduct extensive market research." — "Нам нужно провести обширное исследование рынка."

  19. Randomly (случайным образом, наугад) - Случайным образом, наугад

    • "A group of randomly selected people who evaluate a product or concept is called a focus group." — "Группа случайным образом выбранных людей, которые оценивают продукт или концепцию, называется фокус-группой."






















Комментариев нет:

Отправить комментарий

Не старей! Просто не допускай этих 7 вещей | Микулин https://www.youtube.com/watch?v=nf0oy0EKq0Q Человеческое тело - это система, а не случа...