среда, 4 декабря 2024 г.

 5.12.24  English for Business Chapter 14Lesson 6 Sales

Listening
Listening - phrases with "brand"
Hear about brands

Practise!
You are now going to practise the language you learned in the previous lesson.
Listen to excerpts from a meeting at a sports company and answer the questions. 
 English for Business Chapter 14 Lesson 6 Sales
1.
"Today, I want to discuss our new product, the energy bar Power Hit. As a company, we are known for our sportswear and fitness products, but we want to diversify, and food products are going to be part of our business focus for the coming year. As the brand manager, I'm in charge of designing strategies for how customers will perceive our brand. Obviously, it's important to create a solid brand image and forge a unique brand identity. But first, I will need to work on building brand awareness before launching the product."

"Сегодня я хочу обсудить наш новый продукт — энергетический батончик Power Hit. Наша компания известна своими спортивными и фитнес-продуктами, но мы хотим диверсифицировать ассортимент, и пищевые продукты станут частью нашего бизнеса в следующем году. Как бренд-менеджер, я отвечаю за разработку стратегий восприятия нашего бренда клиентами. Очевидно, что важно создать прочный имидж бренда и сформировать уникальную идентичность бренда. Но сначала мне нужно будет поработать над повышением узнаваемости бренда перед запуском продукта."

2.

"Power Hit will be the biggest addition to our product portfolio this year. Once we have launched, we need to create a solid brand identity. There are many ways to do this; three that we have considered are pricing, packaging, and promotions. Of these, we think that the look of the product is most important, so our brand identity will focus on packaging. In terms of brand image, we've been on the market for years, so the public is already familiar with what we do. This new product will change that, so they will see us as a well-being company as well as a fitness company."                                                                                                                                                      "Power Hit станет крупнейшим дополнением к нашему портфелю продуктов в этом году. После запуска нам нужно будет создать прочную идентичность бренда. Существует много способов сделать это; три, которые мы рассматривали, — это ценообразование, упаковка и продвижение. Из них мы считаем, что внешний вид продукта наиболее важен, поэтому наша идентичность бренда будет сосредоточена на упаковке. Что касается имиджа бренда, мы уже много лет на рынке, поэтому публика уже знакома с тем, что мы делаем. Этот новый продукт изменит это восприятие, и они будут видеть нас не только как фитнес-компанию, но и как компанию, заботящуюся о благополучии."

3.

"The snack market is very competitive. There are many own-brand products on the shelves of big supermarkets. 

So, what makes Power Hit better than other energy bars? 

Aside (помимо) from its attractive packaging, it's also healthy, tasty, and affordable.(дешевый,доступный) However, prospective customers don't know that yet, so we're going to be working very hard on brand awareness. To do that, we considered many options, including promotions(акции) and using influencers,(авторитеты) but we've decided we're going to tell a brand story. This will encourage customers to choose our product over own-brand and generic brand products."

 "Рынок снеков очень конкурентный. На полках крупных супермаркетов много продуктов под собственными брендами. Итак, что делает Power Hit лучше других энергетических батончиков? Помимо привлекательной упаковки, он также здоровый, вкусный и доступный по цене. Однако потенциальные клиенты еще этого не знают, поэтому мы будем усиленно работать над узнаваемостью бренда. Для этого мы рассмотрели множество вариантов, включая акции и использование инфлюенсеров, но решили рассказать историю бренда. Это побудит клиентов выбрать наш продукт вместо продуктов под собственными и недорогими брендами."

 influencers,(авторитеты)

affordable.(дешевый,доступный)

diversify - расширить,разнообразить
promotions(акции) 
initial task - первоначальная задача
perceive - воспринимать
solid - надежный, солидный
forge - создать,наладить,утановить
Listen to the brand manager at FitnessStuff. What is the company’s upcoming focus?= food products
What is the brand manager’s initial task with the new product?Какова первая задача менеджера бренда с новым продуктом?=
building brand awareness
Obviously, it's important to create a solid brand image and forge a unique brand identity. But first, I will need to work on building brand awareness before launching the product."
People are already aware of FitnessStuff's newest productFalse The teams at FitnessStuff are working on brand awareness for "Power Hit".     
 "Power Hit will be the biggest addition to our product portfolio this year. Once we have launched, we need to create a solid brand identity. There are many ways to do this; three that we have considered are pricing, packaging, and promotions. Of these, we think that the look of the product is most important, so our brand identity will focus on packaging. In terms of brand image, we've been on the market for years, so the public is already familiar with what we do. This new product will change that, so they will see us as a well-being company as well as a fitness company."                                                                                                                                                         "Power Hit станет крупнейшим дополнением к нашему портфелю продуктов в этом году. После запуска нам нужно будет создать прочную идентичность бренда. Существует много способов сделать это; три, которые мы рассматривали, — это ценообразование, упаковка и продвижение. Из них мы считаем, что внешний вид продукта наиболее важен, поэтому наша идентичность бренда будет сосредоточена на упаковке. Что касается имиджа бренда, мы уже много лет на рынке, поэтому публика уже знакома с тем, что мы делаем. Этот новый продукт изменит это восприятие, и они будут видеть нас не только как фитнес-компанию, но и как компанию, заботящуюся о благополучии."
Listen to part two of the presentation. How will FitnessStuff establish the "brand identity" of their new product?= through pricing, packaging and promotions через ценообразование, упаковку и продвижение

In terms of brand image, we've been on the market for years, so the public is already familiar with what we do. 

The public are aware of FitnessStuff's general product offer.The public might have already seen some of FitnessStuff's products in stores.

How will the new product affect the company’s "brand image"? It will alter how people view the company.Это изменит то, как люди видят компанию.

alter- изменить, влиять

"The snack market is very competitive. There are many own-brand products on the shelves of big supermarkets. So, what makes Power Hit better than other energy bars? Aside from its attractive packaging, it's also healthy, tasty, and affordable. However, prospective customers don't know that yet, so we're going to be working very hard on brand awareness. To do that, we considered many options, including promotions and using influencers, but we've decided we're going to tell a brand story. This will encourage customers to choose our product over own-brand and generic brand products."

Перевод: "Рынок снеков очень конкурентный. На полках крупных супермаркетов много продуктов под собственными брендами. Итак, что делает Power Hit лучше других энергетических батончиков? Помимо привлекательной упаковки, он также здоровый, вкусный и доступный по цене. Однако потенциальные клиенты еще этого не знают, поэтому мы будем усиленно работать над узнаваемостью бренда. Для этого мы рассмотрели множество вариантов, включая акции и использование инфлюенсеров, но решили рассказать историю бренда. Это побудит клиентов выбрать наш продукт вместо продуктов под собственными и недорогими брендами."


"Power Hit" is an own-brand product.=false
"Power Hit" is a product that will appear in various stores across the country.
So, what makes Power Hit better than other energy bars? Aside from its attractive packaging, it's also healthy, tasty, and affordable.
What makes "Power Hit" different from other brands?
It's healthy and tasty.
...we're going to be working very hard on brand awareness. To do that, we considered many options, including promotions and using influencers, but we've decided we're going to tell a brand story. This will encourage customers to choose our product over own-brand and generic brand products."
How will FitnessStuff raise brand awareness? Complete the phrase. 
FitnessStuff is going to raise brand awareness by telling a brand story.

"English for Business Chapter 14 Lesson 6 Sales" 

Aside from - помимо

  1. Affordable - дешевый, доступный

  2. Alter - изменить, влиять

  3. Brand awareness - узнаваемость бренда

  4. Brand image - имидж бренда

  5. Brand identity - фирменный стиль, идентичность бренда

  6. Building brand awareness - повышение узнаваемости бренда

  7. Competitive - конкурентный

  8. Diversify - расширить, разнообразить

  9. Forge - создать, наладить, установить

  10. Influencers - инфлюенсеры, авторитеты

  11. Initial task - первоначальная задача

  12. Perceive - воспринимать

  13. Packaging - упаковка

  14. Promotions - акции

  15. Solid - надежный, солидный

  16. Well-being company - компания, заботящаяся о благополучии













Комментариев нет:

Отправить комментарий

Не старей! Просто не допускай этих 7 вещей | Микулин https://www.youtube.com/watch?v=nf0oy0EKq0Q Человеческое тело - это система, а не случа...