27.11.24 English for Business Chapter 10 Lesson 5
Resolving conflictsTest yourself on what you've learned
Addressing conflicts
Learn how address conflicts
A story!
In the next three lessons, we're going to follow the story of Selina, an employee at RoseTech Co.
It doesn't seem to be that way anymore! 😱
Selina has been feeling upset because of the whole situation, so she decided to talk to her colleague Mark about it.
Mark: Oh wow, that Angie is so annoying! I just can't believe it.
Selina: What happened? I thought you two got on quite well.
Mark: We used to get on well, but not anymore.
Selina: Why? What happened?
Mark: Well, when we first met, we were like best friends at work. She told me all about her life, what's going on with her boyfriend, and so on. Even though I decided not to overshare too much, I did tell her some personal things about me. And guess what?
She shared them.
Selina: Yes, and now she's trying to use them against me. And on top of that, I think she's copying my work.
Mark: Oh my god, that's terrible, isn't it?
Selina: You see, I never thought I'd fall out with someone at work, but the whole situation has left me feeling terrible.
----------------------------------------------------
Марк: Ого, Энджи такая раздражающая! Я просто не могу в это поверить.
Селина: Что случилось? Я думала, вы двое хорошо ладите.
Марк: Мы раньше хорошо ладили, но теперь уже нет.
Селина: Почему? Что произошло?
Марк: Ну, когда мы только познакомились, мы были как лучшие друзья на работе. Она рассказывала мне все о своей жизни, что происходит с ее парнем и так далее. Хотя я решила не рассказывать слишком много личного, я все же поделилась с ней некоторыми личными вещами. И угадай что? Она их рассказала другим.
Селина: Да, и теперь она пытается использовать это против меня. И ко всему прочему, я думаю, что она копирует мою работу.
Марк: О боже, это ужасно, правда?
Селина: Понимаешь, я никогда не думала, что у меня будут проблемы с кем-то на работе, но вся ситуация заставила меня чувствовать себя ужасно.
Got on quite well - Ладили довольно хорошо
Not anymore - Уже нет
Best friends at work - Лучшие друзья на работе
Boyfriend - Парень
Decided not to overshare - Решила не делиться лишним
Personal things - Личные вещи
Shared them - Поделилась ими
Use them against me - Использовать их против меня
Copying my work - Копирует мою работу
That's terrible - Это ужасно
Fall out with someone - Поссориться с кем-то
Angie would overshare too much about her personal life.
Talking to the manager.
Selina is still concerned about Angie's behaviour, and the fact that her former friend is probably stealing her work. 😱She has decided to raise the issue with her line manager, Dan. Listen to two extracts from their conversation.Escalating - это герундий от глагола escalate, который означает передавать проблему на более высокий уровень, обострять или усиливать. Например:
Escalating a problem - Передача проблемы на более высокий уровень
Escalating tensions - Усиление напряжения
Этот термин часто используется в контексте управления и решения проблем, когда ситуация требует вмешательства более высокого уровня управления для её разрешения.
You should escalate a problem with HR if you want their assistance. Selina might have to escalate the problem with her HR department.
"Don't worry Selena our HR manager is very good at listening actively and she will try her best to come up with the best solution.
Don't worry Selena"
Don't worry - Не переживай, не волнуйся. Selena - Имя, к кому обращаются.
"our HR manager"
Our - Наш. HR manager - Менеджер по персоналу (менеджер по работе с персоналом, кадровик).
"is very good at listening actively"
Is very good at - Очень хорошо умеет. Listening actively - Активно слушать, что означает внимательно слушать, показывая при этом интерес к словам собеседника.
"and she will try her best to come up with the best solution"
She will try her best - Она постарается изо всех сил. To come up with - Найти, предложить (решение). The best solution - Лучшее решение.
"Не переживай, Селена, наш менеджер по персоналу очень хорошо умеет активно слушать, и она постарается изо всех сил предложить лучшее решение."
Dan is telling Selina that...The HR manager is going to listen to her carefully and try to help her.
to listen actively-внимательно слушать
Your manager will always try to listen actively and help you with your work.
I always try to listen to my colleagues actively.
Новые слова и выражения из урока English for Business Chapter 10 Lesson 3
Addressing conflicts
Addressing conflicts - Урегулирование конфликтов
It doesn't seem to be that way anymore! - Кажется, теперь это уже не так!
Feeling upset - Чувствовать себя расстроенной
Talk to her colleague - Поговорить с коллегой
Dialogue
Annoying - Раздражающий
Got on quite well - Ладили довольно хорошо
Not anymore - Уже нет
Best friends at work - Лучшие друзья на работе
Boyfriend - Парень
Decided not to overshare - Решила не делиться лишним
Personal things - Личные вещи
Shared them - Поделилась ими
Use them against me - Использовать их против меня
Copying my work - Копирует мою работу
That's terrible - Это ужасно
Fall out with someone - Поссориться с кем-то
Talking to the manager
Concerned about - Озабочен (чем-то)
Raise the issue - Поднять вопрос
Line manager - Непосредственный руководитель
Sounds quite serious - Звучит довольно серьезно
Escalating - Усилить, передавать проблему на более высокий уровень, обострять или усиливать
Escalate a problem - Передача проблемы на более высокий уровень
Escalating tensions - Усиление напряжения
HR (Human Resources)
Don't worry - Не переживай, не волнуйся
HR manager - Менеджер по персоналу (кадровик)
Listening actively - Активно слушать
Try her best - Постарается изо всех сил
Come up with - Найти, предложить (решение)
The best solution - Лучшее решение
General
To get on with someone - Поладить с кем-то
To overshare - Делиться лишним
To fall out with someone - Поссориться с кем-то
Insensitive - Бесчувственный
To escalate a problem - Передача проблемы на более высокий уровень
Listen actively - Внимательно слушать
Комментариев нет:
Отправить комментарий