Я НАДЕЮСЬ, ЧТО НАЙДУ ВСЕ СИЛЫ,
ЧТОБЫ ЖИТЬ БЕЗ СТРАХА И БЕЗ СБОЯ.
Я НЕ СДАМ ПОЗИЦИЙ ДО МОГИЛЫ:
ВЕДЬ ДЕРЕВЬЯ УМИРАЮТ СТОЯ. И если зло появляется в моей жизни, я говорю: “Это факт не моей, а их биографии, ко мне это не имеет никакого отношения. Зло меня не касается».
понедельник, 17 марта 2025 г.
17.03.25 English for Business Chapter 18 TECT
The marketing campaign started strong, but it ran out of steamhalfway through.
1.Put the words in order.
Strong social skills led to more effective team collaboration.
2.Listen and complete the sentence with one word.
By practicing empathy, they could better understand and meet clients' unique expectations. Практикуя эмпатию, они могли бы лучше понимать и соответствовать уникальным ожиданиям клиентов
3.High levels of motivation help employees embrace (принимать, охватывать) challenges and grow professionally.
4.Through self-awareness, employees have become more receptive to feedback.
Благодаря самосознанию сотрудники стали более восприимчивы к обратной связи
5.The upcoming training session on adaptability will provide us with strategies for better adjusting(настройка) to changes in our work environment.
Предстоящая учебная сессия по вопросам адаптации предоставит нам стратегии для лучшей адаптации (настройки) к изменениям в нашей рабочей среде.
6.During the budget cuts, a positive attitude helped the team remain optimistic.
7. It's essential to cultivate problem-solving abilities within your team to enhance (повысить) their performance.
Важно развивать в своей команде навыки решения проблем, чтобы повысить ее производительность.
8. Time management skills are critical for meeting customer expectations.
Навыки управления временем имеют решающее значение для удовлетворения ожиданий клиентов.
9.Teamwork enables us to address challenges that are beyond the capabilities of individuals alone.
Командная работа позволяет нам решать задачи, которые выходят за рамки возможностей отдельных людей.
10.Conflict resolution skills are critical for managers to minimize workplace disruptions.
11. "I prioritize tasks, plan my schedule carefully and stay focused on meeting deadlines I'd say I practice good time management" = He uses his time effectively. TRUE =
"Time management" is the ability to prioritize tasks, manage one's schedule, and meet deadlines effectively.
Я расставляю приоритеты в задачах, тщательно планирую свое расписание и сосредотачиваюсь на соблюдении сроков. Я бы сказал, что практикую хорошее управление временем.
12.Conflict resolution is a valuable skill for managing disputes with suppliers and vendors.
Разрешение конфликтов является ценным навыком для урегулирования споров с поставщиками и продавцами.
13. How does Sophia's team maintain a peaceful work environment?
"We focus on conflict resolution, learn how to address disagreements constructively and find positive solutions"=They handle disagreements in a positive manner.
14. Laura's adaptability allowed her to quickly learn the new software, which improved our team's overall efficiency.
15. "Have we covered everything? Not quite. Let's not forget about adaptability, it's so important for our team to be able to adjust to new or changing situations especially since our industry moves so far"=the ability to change to suit different conditions
Мы уже всё выяснили? Не совсем. Давайте не будем забывать об адаптации, это так важно для нашей команды быть в состоянии приспособиться к новым или изменяющимся ситуациям, особенно с учетом того, что наша отрасль движется так далеко
16."I'd also like to spend some time addressing the area of problem-solving. Is that an issue for your team? I'm afraid so; they really need to improve at spotting and overcoming challenges and obstacles."
"Я бы также хотел уделить немного времени вопросам решения проблем. Это проблема для вашей команды? Боюсь, что да; им действительно нужно улучшить навыки выявления и преодоления сложностей и препятствий."
Sakura Nomura is happy with how the team identify and overcome challenges.=FALSE =
"Problem-solving" is the ability to identify and overcome challenges and obstacles.
17.What her colleagues appreciated about Diana was her ability to show empathy and understand what had happened to others, rather than comparing it to her own experiences."= FALSE = Empathy is the ability to understand and share the feelings and perspectives of others.
"То, что коллеги ценили в Диане, было её умение проявлять эмпатию и понимать, что произошло с другими, вместо того чтобы сравнивать это со своим собственным опытом."
Diana showed empathy by describing a time that she experienced a similar situation to the one affecting her colleague.
18.Listen and decide what strong "social skills" would look like in this situation.
"Social skills are the abilities we use to communicate and interact effectively with others. When leading a project, this means being a good listener and communicating clearly."=
Creating a strong team who get on well, by understanding their needs and being transparent in your communication.
"Социальные навыки — это способности, которые мы используем для общения и эффективного взаимодействия с другими. При руководстве проектом это означает умение хорошо слушать и четко выражать свои мысли."
19.Showing empathy in negotiations led to better understanding and stronger partnerships.
Комментариев нет:
Отправить комментарий