18.10.24
12.10.24 English for business
Chapter 9: Meeting openers Lesson 1
V
Vocabulary
Organising meetings
Learn vocabulary for organising a meeting
to circulate the agenda -распространять повестку дня
The sooner we circulate the agenda, the sooner people know what to expect from the meeting.
Чем раньше мы распространяем повестку дня, тем быстрее люди знают, чего ожидать от совещания.
To circulate the agenda" means:to share the proposed topic and schedule of a meeting before it starts.
Распространение повестки дня" означает: делиться предложенной темой и расписанием совещания до его начала
I can’t circulate the agenda until I get the contact details of all the attendees.
Мне не удастся распространить повестку дня до тех пор, пока я не получу контактные данные всех участников.
attendee - участник, слушатель, присуиствующий...
Here's a tip!
"The agenda" can also refer to the general things that an organisation or individual needs to focus on or deal with at a given moment.Improving efficiency is at the top of the company's agenda this quarter. Повестка дня" может также относиться к общим вещам, на которые организация или отдельное лицо должны сосредоточиться или заняться в данный момент. Повышение эффективности является главной задачей компании в этом квартале. to start on time - вовремя начать We only have the room booked for 30 minutes so we have to start on time.
"Unfortunately, we didn't get to discuss all of the items on the agenda because the laptop containing the presentation crashed and the start was delayed."
.Мы не смогли обсудить все пункты повестки дня, поскольку ноутбук с презентацией сломался и начало занятий было отложено.The meeting started "on time" - False
to take minutes - вести протокол
One of my chief roles as a PA (Personal Assistant,) is to take minutes during a meeting.
"In the past, taking minutes was muсh more difficult as I had to write everything down. As it was said, nowadays usually record the meeting on my phone and take the minutes that way."
Раньше было очень трудно вести протокол, так как мне приходилось записывать всё. Как уже было сказано, в наши дни обычно записываю встречу на свой телефон и так снимаю протокол."Taking minutes" is significantly easier nowadays.- True
When somebody "takes minutes" they…make notes of the main points of a meeting.
to keep a record - вести учет
Taking minutes ensures that the company keeps a record of the main points of a meeting.
Составление протокола обеспечивает, чтобы компания вела запись основных моментов встречи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий