среда, 30 октября 2024 г.

 30.10.24 Chapter 9 English for Business Lesson 1

to circulate the agenda - распространять повестку дня

The sooner we circulate the agenda, the sooner people know what to expect from the meeting.

The sooner ...the sooner - чем раньше, тем скорее

"To circulate the agenda" means: to share the proposed topic and schedule of a meeting before it starts - поделиться предлагаемой темой и расписанием совещания до его начала

I can’t circulate the agenda until I get the contact details of all the attendees.
the attendees - присутствующие, участники, посетители

"In the past taking minutes was much more difficult as I had to write everything down. As it was said nowadays, I usually record the meeting on my phone and take the meeting that way."  
 "Taking minutes" is significantly easier nowadays.= True
When somebody "takes minutes" they…make notes of the main points of a meeting.
to keep a record - вести записи

Taking minutes  ensures (гарантирует) that the company keeps a record of the main points of a meeting.
When we "keep a record" of a meeting, we: save a written or recorded account of what happened.

action points- направление действий , пункт дейтвия
An effective meeting should set clear action points for the attendees to carry out. (выполнить)
Эффективная встреча должна устанавливать четкие направления действий для участников.
An action point is a task assigned(заданный) to an individual or team as a result of a meeting.
Пункт действия - это задание, которое было поручено отдельному лицу или группе в результате встречи.

"An affective meeting should set clear points for the attendees to carry out"-

Because Karl sets effective "action points", everyone in the meeting knows what is expected of them.  TRUE                                                                                          to follow up - по выполнени, отслеживанию                                                                           We need to wrap this up now but we’ll follow it up in the next meeting.

Follow up – это фраза, которая часто используется в английском языке и имеет несколько значений в зависимости от контекста:Продолжение: После первичной встречи был назначен следующий визит для дальнейших обсуждений."The manager scheduled a follow-up meeting to discuss the project's progress."Отслеживание: После собеседования кандидат получил письмо с дальнейшими шагами. "They sent a follow-up email after the interview to outline the next steps."Контроль  Пациенту рекомендуется прийти на контрольный осмотр через неделю. "The doctor advised a follow-up appointment in a week to monitor recovery."

  • Follow-up call: контрольный звонок.

  • Follow-up visit: повторный визит.

  • Follow-up question: уточняющий вопрос.

  • Follow-up action: последующее действие.


 wrap  up ... follow  up- свернуть...отложить,  When you follow something up, you continue to discuss it or work on it at a later date.(позднее)                       at a later date.(позднее)                                                                                                                  

Here's a tip!

The noun form of “to follow up” is “a follow-up”.

We can also use it as an adjective, as in “a follow-up meeting”. ⏩

We'll start the follow-up meeting with an update on the action points.Мы начнем последующее совещание с обновленной информации о мерах.
The minutes are taken during a meeting.Протокол был принят во время встречи.
A follow-up occurs after a meeting.Последующее мероприятие (follow-up) происходит после встречи.
An agenda is circulated before a meeting starts.Распространяется повестка дня до начала совещания.



Here's a tip!

"The agenda" can also refer to the general things that an organisation or individual needs to focus on or or deal with at a given moment. 📈Повестка дня" может также относиться к общим вещам, на которые организация или отдельное лицо должны сосредоточиться или заняться в данный момент.

Improving efficiency is at the top of the company's agenda this quarter.Повышение эффективности является главной задачей компании в этом квартале.

to start on time- начать вовремя We only have the room booked for 30 minutes so we have to start on time.
" Unfortunately, we didn't get to discuss all of the items on the agenda because  
laptop containing the presentation crashed and the start was delayed".    - 

The meeting started "on time".- False                                                                      to take minutes- вести протокол -One of my chief roles as a PA is to take minutes during a meeting.

 Вот список новых слов с переводом:

Chapter 9 English for Business Lesson 1

  1. to circulate the agenda - распространять повестку дня

  2. the sooner ...the sooner - чем раньше, тем скорее

  3. the attendees - присутствующие, участники, посетители

  4. to take minutes - вести протокол

  5. to keep a record - вести записи

  6. action points - направление действий, пункт действия

  7. to follow up - по выполнению, отслеживание

  8. follow-up call - контрольный звонок

  9. follow-up visit - повторный визит

  10. follow-up question - уточняющий вопрос

  11. follow-up action - последующее действие

  12. to wrap up - свернуть

  13. at a later date - позднее

  14. improving efficiency - повышение эффективности

  15. to start on time - начать вовремя


                                                            







Комментариев нет:

Отправить комментарий

3.11.25 Пропуск ужина как путь к здоровью. АА МИКУЛИН https://www.youtube.com/watch?v=xiPZRnMWHDU Вот свод всех тезисов из речи Микулина «Пр...